Emporio Armani, voor moderne eigentijdse kleding en accessoires
Het Emporio Armani van heden is een moderne en eigentijdse collectie kleding en accessoires. Het is een stijl die gelijke tred houdt met de mode en voorziet in nieuwe trends. Emporio Armani is rijk aan ideeën en garderobeoplossingen en biedt altijd een coherente look die past bij eerdere aankopen. Omdat jonge mensen tegenwoordig graag een nieuwe top combineren met een oude broek, of het jasje van het seizoen met een gekoesterde spijkerbroek, is deze lijn voor hen op maat gemaakt. Dit merk zet een nieuwe trend in de detailhandel, heeft een enorme impact met zowel de naam als het gekozen symbool en staat bekend om zijn hoogwaardige producten en accessoires, zoals horloges. Het label heeft een aantal spraakmakende namen aangetrokken, onder wie David en Victoria Beckham, Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal, Megan Fox en Rihanna.
Emporio Armani is revolutionair en uitgebreid
Emporio Armani is revolutionair en uitgebreid. Een ster die schittert aan het firmament van de mode en zich richt op jonge mannen en vrouwen die houden van de stijl van Armani en een product met een high fashion gehalte. Emporio Armani ontstond in het begin van de jaren 80 na het aanzienlijk succes van de Giorgio lijn. Het is een sublabel van Giorgio Armani, waar de inspiratie voor deze kwaliteitsartikelen begon. Giorgio Armani begon als etaleur in een warenhuis in Milaan en werd toen verkoper op de herenafdeling. Na veel praktische ervaring te hebben opgedaan, ontwierp hij kleding voor Nino Cerruti. In 1975 richtte hij uiteindelijk zijn eigen bedrijf op, samen met zijn vriend Sergio Galeotti.
Een nieuw concept van democratische mode
De naam "Emporio" verwijst naar een nieuw concept van democratische mode. De adelaar, die kracht communiceert op een directe en gemakkelijk herkenbare manier, werd gekozen omdat het staat voor kracht en stijgende vlucht en is de talisman van geluk voor de nieuwe lijn. De tijd heeft bewezen dat de instincten van de ontwerper in dit opzicht juist waren. Hoewel de eerste boodschap uitsluitend gericht was op jongeren heeft Emporio Armani in de loop der jaren zijn aantrekkingskracht verbreed om iedereen te omarmen die de vooruitgang van de mode en de nieuwste trends volgt.