RVCA combineert surfermentaliteit met een casual streetwear-accent
Normaal gesproken is een merk vooral populair in een bepaalde scène of voldoet het juist aan de smaak van de massa. Het kledingmerk RVCA is er echter in geslaagd om beide doelgroepen aan te spreken. Zowel de casual surfer wil zich graag kleden met items uit de collectie, als een hele groep moderne tijdsgenoten van de jongere generatie. Het trendy merk uit Californië weet hun collecties zo te creëren met extravagante kleuren, innovatieve prints en originele modellen, dat de items iedereen aanspreken. Daarnaast voldoet de kleding aan de sportieve vereisten en nauwsluitende pasvorm die nodig is bij het surfen. Hierdoor is het kledingmerk zeer populair bij jongeren. In de collectie van het label is zowel streetwear, sportief chique en een coole surfer look terug te vinden. Dit klinkt tegenstrijdig, maar toch is deze unieke, geslaagde combinatie zeer verfrissend. De kleding van het label is daarbij zowel voor mannen als vrouwen bestemd.
RVCA: mode uit het zonovergoten Californië
De schitterende surfkleding van dit trendy label is in Californië ontstaan. Daar werd het merk in 2001 opgericht door Pat Tenore en Conan Hayes. Conan was een professionele surfer van Hawaii. Interessant feitje: de naam RVCA werd eerst anders geschreven, namelijk POYXA (in het Grieks). Ook wordt de letter V in de naam als Romeinse U gezien, en de A geschreven als lambda. De V en A representeren het ethos van het merk: "De balans van tegengestelden". Inmiddels is er veel gebeurd in de historie van het merk. In juli 2010 heeft Billabong International Limited het surflabel gekocht. De focus van het bedrijf ligt dichtbij de surf- en skateboard cultuur. Het merk sponsort dan ook een skateboard en surfteam. Zo blijft het merk dichtbij zijn roots.
Trendy kleding die je persoonlijkheid onderstreept
In de kleding van het surflabel is het prachtige landschap van Californië terug te vinden. Zo vindt je warme, heldere tinten in de comfortabele kleding. Voor het bedrijf is het belangrijk dat in de kleding de grenzen wordt opgezocht. Dit spannende oogmerk spreekt vooral de doelgroep in de mode, kunst, muziek en sport aan. Doordat het zich ook focust op kunst, is RVCA verbonden met de graffiticultuur. Daarnaast is het bedrijf verbonden met verschillende moderne kunstgalerijen. Het kenmerkende is daarbij dat zij zich niet op de laatste trends richten. Het label creëert zijn eigen stijl en trademark. Of je nu de Californische manier van leven zelf hebt meegemaakt of de verhalen hebt gehoord: je voelt de flair van die stijl in de RVCA kledingstukken terug.